Back In Da Hood

Hej!

Det var länge sen, men nu är jag tillbaka och ready for action.

Kommer att gå igenom Gotland, Stockholm, Valborg och 1:a Maj i varsin blogg under de närmaste dagarna så att de inte blir allt för svårlästa.

För att återvända till vardagen.

Igår (alltså Torsdag), var en jätterolig dag. Vakna och upptäckte att jag var sjuk så att jag varken kunde sitta bokbord eller gå på NF styrelsemöte.
Sen kommer man in i köket en stund senare och öppnar frysen för första gången på 2 veckor...

Och spyr nästan direkt, tur nog hade jag inte ätit frukost så att det inte fanns något som kunde komma upp.

Frysen hade blivit avstängd genom de dumma knapparna högst upp i kylen, det är alltid den frysen som varit problemet.
Och jag som hade flera kilo fisk där...

Alla andra flydde fältet, men jag fastnade i köket minst halva dagen för att försöka både klara av kväljningarna och bli av med lukten... Än idag, alltså natten mellan fredag och lördag har jag inte lyckats få bort all lukt från själv frysen...

Tjohoo! Roligt att komma tillbaka till civilisationen... verkligen...

Annars så skrev jag i tisdags ca 8 sidor i min pjäs för Skapande Svenska B slutseminariet om två veckor eftersom allt skulle vara inne då.

Idag har jag och Mats fortsatt kollat Babylon 5 helt igenom från början, han har aldrig sett den medan jag har.
Sådant är kul, får se hans reaktioner medan jag kan sitta tillbaka och njuta av färden.
Sista avsnittet vi såg ikväll var "A Matter of Honor", alltså första avsnittet av 3:e säsongen...
Han blev, som sig bör, väldigt förvånad över slutet av andra säsongen, cliffhangers är ju alltid så.

Idag skulle vi gått ut och dansat på Ersboda, hade till och med sagt det till Marie. Men eftersom jag är sjuk och Helen inte har råd så var det lika bra att ställa in det, tyckte lite synd om Kristina, men det kommer en sista chans att få dansa för denna termin på Ersboda om två veckor den 15:e Maj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback