Josef Molin & Dans SM

Ännu en klasskompis från Skapande Svenska som har blivit framgångsrik, denna gång från A-kursen.

Nu väntar jag bara på min tur, först måste jag bara se till att få något inskickad så att jag kan börja få en massa "Tack, men nej tack"- brev från varenda förlag i landet.

Josef Molin:

Fyra i lagtävlingen och etta i en av deltävlingarna på Poetry Slam SM, eller Estradpoesi som det heter på svenska, med den underbara bussdikten som vi analyserade och kritiserade på ett av seminarierna.
Så jävla bra dikt!

UNT.se

Uppsala Expressen

TV4 Uppland (saknar tyvärr länk)

UNT.se

UNT.se

SR P4 Uppland (Från ca 7 - 25 minuter. Här läser Josef dessutom upp bussdikten. Lyssna och njut!)

Hans egen blogg: Jods Blogg

Dans SM:

I andra nyheter, hittade inatt en länk med flertalet videoklipp från Dans SM i Ö-vik som gick av stapeln nu i Maj.

Dock bara klipp från vuxenfinalerna, men det gör inte allt för mycket. För den som vill veta hur underbart dans är, hur kul sporten kan vara att titta på och deltaga i, se och njut av Sveriges bästa tävlingsdansare!

SM i Ö-vik

Grymt bra dansare, själv känner man att man ligger rejält i lä. Heh, den nivån lär man nog aldrig nå upp till.

Dagens Citat: “This is a court of law. . . not a court of justice.”
—Oliver Wendell Holmes, Jr. (1841-1935)

Dagens Låt: Sirenia - Lithium and Lover (En nyupptäckt grupp av mig, upptäckt i söndags faktiskt. Ännu en av de där Gothhårdrockarna med kvinnliga sångerska som jag är så förtjust i, dessa är norrmän.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback