Jobb, jobb, jobb ( och bröllop)

Shakespeare säger i Hamlet:

"When sorrows come, they come not as single spies, but in battalions." 

Denna gång har han fel, denna gång händer allt tvärtom.

Jag har fått jobb, jag har fått jobb, jag har fått jobb!!!

Jag fick just veta att jag fått 9 veckors sommarjobb, och dessutom fick jag veta när jag ringde för att berätta den goda nyheten för morsan att jag tydligen ska på bröllop den 1:a september.
Alla har veta om bröllopet i flera månader, jag är alltid den som får veta allt sist eftersom morsan har nästan lika dåligt minne som mig.

Så, jobb och bröllop!!!

Wohoo!!!

Kommer att jobba 2 Juli - 1 September. Bröllopet är den 1 September...

Fast nu pratar jag just med syrran och det verkar som att jag kan ha fått istället för henne. Hon hade sökt jobbet, och hade hittat en period jag kunde få, så får jag hela istället...

Förövrigt tar jag också upp vad som har hänt sen jag senast bloggade, det har varit en mycket underbar vecka, den bästa på lång tid. Framförallt eftersom jag har haft tid att ha ett liv.

Onsdag:
Promenad för glass på stan med Anna, Jonny & Ola från GHD och för att handla födelsedagspresent åt Emma.
Sen hem till Jonny för grillning.
Sen var vi på g till Emma för hennes födelsedagsfest, men sen fick vi ett sms av Lauri att det blivit 
ett stort missförstånd och varken hon eller Olle var hemma.

Torsdag:
Missförståndet tog vi igen på torsdag då vi for till Emma och hade det trevligt med att fika, spela När och Fjärran och kolla på Coyote Ugly.
Men före det tog vi sommarens första bad (vilket för mig brukar bli årets enda, men inte denna gång som ni ska se på lördag), jag, Anna, Jonny och Ola.
Sen till Emma bytte vi ut Ola mot Lauri.

Fredag:
Grillning hos Emil, bara massa kirunabor där, tre stycken man inte sett på hur många år som helst: John-Erik, Esberg och Markus Mustikka...
Det var god mat, men jag var hemma rätt tidigt ändå, kände mig rätt sliten.

Lördag:
Bastu, bad, bastu, bad, bastu i den ordningen tillsammans med Anna, Jonny, Ola och Lauri.
Vi körde det hemma hos mig (jag har fan haft fler människor på besök hos mig de senaste veckorna än tillsammans haft under de fyra år jag bott här, hmm undra varför?).
Ola och Anna gick väl hem vid ca 24, sen satt jag, Lauri och Jonny i mitt kök och samtalade och kollade bland annat på en av världens bästa filmer, nämligen Fenomen.

Söndag:
Ingenting, återvändande till att inte ha något liv.

Måndag:
Det tog i stort sett hela dagen att installera Windows och de medföljande programmen. Nu funkar det mesta igen, men inte det fel som jag ville försöka få bort. Min dator har nämligen tendensen att slå av i tid och otid (vilket den har gjort femtielva gånger medan jag försökt skriva färdigt dagens blogg), tror att den antingen har gått i väggen eller att det börjar snart bli dags att pensionera den.
Stackarn...

Dagens Citat: When sorrows come, they come not as single spies, but in battalions. William Shakespeare [1564-1616], "Hamlet" 

Dagens Låt: Jennifer Saunders - Shrek 2 OST - Holding Out For A Hero (Bonus Track)

Senast Lästa Bok:
Andy Mangels & Michael A. Martin - Star Trek Enterprise - Last Full Measure

Läser Just nu:
Andy Mangels & Michael A. Martin - Star Trek Enterprise - The Good That Men Do
                        Brian Greene - Ett Utsökt Universum

Att läsa sedan: 
Albert Einstein - Den speciella och den allmänna relativitetsteorin
                         Della Van Hise - Star Trek - Killing Time

Kommentarer
Postat av: Malin

Oj. Nu blev jag förvirrad igen. Är du i Kiruna eller Umeå? Du nämnde namn som jag känner igen som jag inte tror befinenr sig i Umeå eller har jag fel?

Postat av: Jocke

haha, ne... Jag är kvar i Umeå. Du har känt mig alldeles för länge, det är helt klart... :P
De namn du kände var ju kirunaborna och de flesta bor här i Umeå, förutom Esberg som var på besök.
Så vi hade grillningen i Umeå... :P
Och jag är kvar här till någon gång i början på nästa vecka, sen kommer jag inte tillbaka förrän ca 2-3 september...

2007-06-13 @ 05:29:46
URL: http://makimachine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback