Aj!

Aj!

Nu sitter jag här framför datorn och kan inte sova eftersom jag åkt på frossa, solade alldeles för länge idag, dessutom bara en sida så numera ser jag ut som en Polkagris (eller Polkapig som jag brukar kalla den).
Funderar på om jag borde ta en kalldusch, men jag har redan duschat fyra gånger på två dagar och badat badtunna, så vet inte om det är alldeles för bra att göra det.
Smärtan går nog över om en vecka eller så.
Första klassens brännskador är alltid kul, framförallt när det är första och enda gången på sommaren man solar. Framförallt för att jag är som farsan och det alltid slutar med frossa plus att denna färg håller i sig nästan fram till nästa sommar, framförallt eftersom jag har väääldigt lite pigment. Iallafall mer än vad jag hade när jag var yngre, då var jag förjävligt blek.

Fram tills jag återvände hem var det dock en helt underbar helg:

På fredag åkte jag, Lenitha, Ullis, Anneli och Liza till Lenithas stuga i Sörmjöle för att förfesta och äta god grillad mat innan det äntligen var dags för oss att ge oss av till Gräsmyr för logdans.
Min första logdans på över 6 år, tror jag, Lenitha och Liza hade dock varit förra året.

Tyvärr kom vi dit lite sent, så vi missade första 1,5-2 timmarna av dansen. Men vi hade det grymt kul och Ullis och Anneli blev helt taggad efteråt att gå flera gånger. Heh, ännu flera man har lockat i fördärvet.

Det var en helt underbar loge förövrigt. Stor, fin och öppen.

Jag gick dit också för att träffa min danspartner Maria, vi hade ju lovat att träffas där, köra lite dans tillsammans för att bli lite mer samspelta och bestämma vår utstyrsel till lördagen.

Mycket, mycket trevlig kväll.

Lördagen var ännu mer underbar:

Vi övernattade i Lenithas stuga, sen bar det av hemåt för mig eftersom jag hade Klubbmästerskapet i Bugg att vara med i kl.13.

Det gick hur bra som helst!

Vi slutade tvåa, ännu en pokal till mitt prisskåp, en av de ytterst få silvrena skulle jag tro, eftersom det oftast blir guld, brons, eller inga alls... Heh.

Ingen var där och heja på mig, men det berodde mest på att jag trodde att jag hade meddelat alla, och sen hade jag inte meddelat nästan en enda... Haha, ibland är jag helt borta.

Och direkt efter tävlingen tyckte jag:

"Så vad säger du, vore det inte kul att få tävlingsdansa?"
"Jo... Om det är med dig."
"Ja, men då så. Då var det bestämt."

Så, nu har hon fått blodad tand och vi ska börja tävlingsdansa!
Typiskt dock att Anneli slutar när jag börjar igen, grrrr...
Det hade varit grymt att få tävla mot dem och köra tävling i tävlingen, ha henne typ som min ärkefiende eller nåt.

Sen bar det av senare på kvällen tillbaka till Lenithas stuga för att festa, igen. Och framförallt bada badtunna.
Vi kom inte i den förrän vid 2, men satt där med några till till strax före 5.

Vissa hamnade kvar i den. 

Vad är det förövrigt med badtunnor och kåta människor?
Det slutar alltid med att alla andra flyr fältet så att vissa kan ha sex i den.
Badat badtunna två gånger, har hänt båda gångerna när jag suttit kvar i den. Första gången var dock den värsta, usch nä, det behöver vi inte prata om...  

Måste ha något med hettan och halvnakenheten och närheten att göra... Eller nåt...

Och vi hade att göra med världens mest irriterande och gnälliga människa, jag har aldrig i hela mitt liv hört någon som saknade så mycket självinsikt och var så mycket besatt av sig själv. Iiih, ville till slut antingen döda honom eller mig själv för att slippa plågan.
Det tyckte alla andra också, det tog en dag, men idag så sa de andra åt honom på skarpen:

"Nu får du väl lägga, av du gör ju inget annat än gnäller."
"Jo, jag vet."

Öh, va? Hallå, människa? Någon hemma?

Och idag blev det rollspel, lyckads döda min tredje av mina egna demonkrigare i ett anfall av stupiditiet, så då fick jag återvände till min älskade Feleon Den Förskräcklige, eller som han är mer känd som: Svarta Fasan.

Inte riktigt lika ondskefull som vanligt, hans nivå har dock sjunkit till nästan under resten av Spelkaraktärernas, han är ju nästan snällast. Framförallt befinner han sig inte längre i magen på en kannibalisk Demonherre vid namn Canibal. Heh...

Feleon är den enda av mina karaktärer som överlevt tillräckligt många spelmöten för att hinna bli något, annars har alla mina karaktärer tendensen att alltid dö minst en gång varannat spelmöte på grund av mina infall av dumhet...
Så kallat "handla först och inte tänka sen eftersom man är död."

Hoppade förövrigt över både Bartömningen på fredag och Personalfesten på lördag på NH.
Varit på båda tidigare, tyckte det var dags att prova något nytt.
Dessutom var de flesta av mina närmsta vänner inte ens där, även många av de intressantaste. Fanns dock hel del intressanta kvar där, men tyckte som sagt att det var dags att pröva något nytt.

Dagens Citat: "Against stupidity the gods themselves contend in vain."
-Friedrich Schiller (1759–1805)

Dagens Låt (Skiva idag): G.E.S. (Enda skivan de gav ut tillsammans, vet ej vad den heter för tillfället. 
Det blev denna skiva eftersom jag lyssnat på den minst 6-7 gånger på tre dagar. 
Det sjuka var att jag lyssnade igenom den 2 gånger på fredag innan jag åkte till Lenitha, och sen 
när man väl var där visade det sig att den skivan kom att spelas större delen av tiden.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback