Vart är mitt liv?

Jag har inget liv...

Så, nu var det sagt.
Jag är aldrig hemma och hälsa på någon, har aldrig någon på besök hemma hos mig. De enda man "umgås" med är korrisar.
Jag undrar, hur bra är det egentligen?
Missuppfatta mig inte, jag träffar alldeles för många människor dagligen, på föreläsningarna, möten, och festerna. Det är ju grymt kul, och en del är helt underbara människor. Ni vet nog vilka ni är. Men aldrig lugna dagar där man kollar film med sina vänner, vilket man har många av.
Ibland undrar man vad det beror på, men jag tror nog att jag ändå trivs till viss del med det. Man skulle ju inte syssla med politik och en massa styrelsearbete om man inte tyckte det vore både intressant och kul.
Men ett liv? Nja.
Ibland undrar man om man borde trappa ner för att man tar på sig för mycket, men nä, det är alldeles för lärorikt och kul allt som oftast att det är som en drog som man dras till hela tiden.
Vissa röker *tittar elakt på dem alla*, andra hänger på skolan hela dagarna.
Man gör iallafall inte allt för mycket så att man inte får några timmar varje kväll över till att ta hand om sig själv, allt något viktigt när man lever ett sådant liv som jag gör.
Alltid skönt att komma hem, sätta sig framför tv:n eller datorn och slappna av.
Men ha ett liv?
Hmm, så länge jag inte hamnar i ett medel-Svensson liv är jag nog rätt nöjd. Jag vill inte bli lagom.

Igår vid midnatt började Bokrean. Wohoo!!! En av de få traditionsenliga händelser man ser fram emot varje år, och eftersom jag är en Shopaholic när det kommer till litteratur så går det alltid ohyggligt mycket pengar. Idag har jag bara hunnit en 1/2 timma på Åhlens och Akademibokhandeln på stan, men är redan uppe i 13 böcker på ca 1200:-.
Finns alltid så mycket intressanta uppslagsböcker och faktalitteratur som det är kul att ha i min bokhylla. Eller bokhylla och bokhylla förresten, det var länge sedan nya inköp platsade i någon av mina två bokhyllor Det mesta må finnas på Internet, men inget går upp emot att hålla en ny bok i sin hand och lukta på den, bläddra i den.
Min slutliga summa brukar sluta strax under 3000:-, tror det gick på 2700:- förra året.

Dagens Låt: Eminem - If I Had

Dagens Citat: "Den svåra frågan är om de höga kostnaderna är värda de få liv som räddas."
- SVT:s Nyheter idag om bussolyckan i Östhammar med sex döda, den näst värsta i svensk historia. Angående införande av säkerhetsbälten på alla bussar.

Ett perfekt exempel på hur långt vår civilisation har fallit ner i cynismens barbari.

Slutligen har jag bestämt mig för att hålla mig borta från att berätta om mitt skrivande vareviga dag, tills jag har något nytt att komma med, när jag verkligen har tagit mig tid att skriva något.

Humör: Fundersam.

Kommentarer
Postat av: znooks

Jag hade lite liv ikväll. Men nu kommer den sedvanliga jagharjuintepluggat-ångesten krypande. Crappy. Imorgon ska jag bli en bättre människa! ;)

Postat av: Jocke

Plugga? Fan! Visste väl att det var något viktigt jag glömt!

2007-02-28 @ 00:09:27
URL: http://makimachine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback