Dagar av mitt liv

Hej!

Och förlåt till er alla att jag inte har skrivit i den på mer än en vecka. Har fått en sådana drös med klagomål att jag fått dåligt samvete. Vet inte varför jag inte skrivit något, vet inte ens vart veckan tog vägen, plötsligt var den bara över och jag som tyckte att ingenting hände...

Eller ingenting och ingenting, det var år och dar sedan jag hade så här mycket liv och intressant dessutom, mycket intressant.
Tänkte jag därför tar och går igenom vad som hänt sedan senast... Egentligen alldeles för mycket att berätta, men tar nog bara upp det som känns relevant för andra att få veta.

Kanske därför jag inte hunnit skriva, varit en hel del intressant att bearbeta. Det känns som jag är riktigt på g nu för första gången på över ett år.

Fredag 16/3

Skapande Svenska B seminarie där vi hade författarinnan Katarina Kieri som gästföreläsare och som vi hade samtal och diskussioner med för att sedan avsluta dagen med skrivövning, kan hända att jag publicerar den här någon gång. Orkar inte börja föra över den till datorn nu eftersom den endast finns i blyertsformat för tillfället, gillade min 1 A4-sida kortnovell även om den inte lästes upp. Blev nog lite besviken, det är ju alltid kul att få uppmärksamhet och komplimanger för det jag älskar. I och för sig får jag det ändå rätt ofta på den kursen tycker jag, framförallt för dikten jag skrev på skrivövningen vi hade i Januari, alla älskade den konstigt nog, några i den grupp jag gjorde dikten med pratar fortfarande om den. Sådant gör en glad och lycklig.

Efter det jobbade man kväll på NH med min bargrupp och Mamma Helen, var en mycket bra kväll, ett flertal nya som jobbade där också. Trevligt all around, men sista gången Chris jobbade innan han åkte hem till Kanada under veckan som gått, även om man såg till honom på lördagen också.

Lördag 17/3

Seminarie åter igen med Skapande Svenska B, denna gång var det redovisning för projektarbetet, 
vilken väl gick lite hursomhelst. AnnBritt hade blivit sjuk och kunde inte närvara och då låg hela 
ansvaret hos mig, kan inte säga att det gick särskilt bra, men sen har muntliga redovisningar 
alltid varit en av mina största svagheter.

Detta kan ha mycket att göra med att jag är en Introvert, ett flertal har pratat om vilken mänsklig kategori de tillhör under hela veckan sen styrelsedagen.

Styrelsedagen var alltså denna dag, tyvärr var den samtidigt som redovisningen min så jag han bara vara med på sista timmen.

Sen var det dags för kvällens höjdpunkt: Högtidsittningen.

Det blev att jag skulle hålla Välkomsttalet eftersom Anna redan hade tagit på sig en massa och inte ville/kunde ta på sig mer, så självklart fixade jag det. Var tydligen lite kort, flertalet hade missat det och Niklas sa: "Va? Redan slut?"

Och sen röjde jag och
Ida resten av kvällen som vi hade bestämt oss för att göra, vi körde bugg och foxtrot i en massa timmar, var grymt kul.

Så jädra kul att bugga, eller bara dansa helt enkelt, framförallt med folk som kan bugga, fastän de är ödmjuka och säger att de inte kan. Heh...

Det var Renhornen som spelade hela kvällen, Snösvängets Nemesis enligt Mats i korren, därför det var sådan dansvänlig musik.

Mycket bra och lyckad kväll, mycket trevligt och framförallt mycket folk som dansade till dansmusik. Sådant gör mig överlycklig, det finns fortfarande hopp för mänskligheten.

Var hemma närmare 7 den dan, klart bra efterfest, lugn och avslappnad, men en hel del dansande och efterfestslekar.
Fast jag rekommenderar inte att städa avloppen med slips hängandes. Usch!

Jag måste förövrigt införskaffa mig en digitalkamera snart, alla andra tar sådana roliga bilder som de sedan sätter upp på sin blogg.

Jag vill också! *snyft*

Söndag 18/3

Hmm, minns inte mycket så det var en bakisdag. Vad fan gjorde jag? Fast det är nog som jag insåg idag, mitt dåliga minne kommer att bli min död en vacker dag. Peppar, Peppar, ta i trä!

Var så totalt slut dagen efter den mycket bra Högtidsittningen med efterföljande dansande att jag varken orkade gå på Swing/Lindy-Hop/Jitterbugg-kursen på dan eller Socialdansen nere på UDI på kvällen.

Nu var det några veckor sen igen man var där, måste försöka ta mig dit oftare. Det är så kul att man aldrig får sitta och ta det lugnt, en massa folk vill dansa med en hela tiden, och jag som inte ens är i närheten av många av de andra som dansar där som kanske inte har dansat lika länge som mig, men som åtminstone inte gjort ett totalt, och då menar jag totalt, uppehåll med dansandet i 3 år(!).

Måndag 19/3

Var trött, orkade inte gå på föreläsningen som vanligt. Sömproblem, som jag haft i alldeles för många år. Skyller nog det mesta på Bostadens sängar, de är hemska som... ja, fan...

Tisdag 20/3

Bowling med NF/NH. Jag fick högst poäng, trodde jag faktiskt inte. Var lite småcoolt. Min bästa serie var 142 poäng, och då fick jag till och med en hel nolla direkt efter en Strike.

Onsdag 21/3

Möte med Kårstyrelsen, sen var det meningen med rollspel, men alltid smart att komma på några timmar före skoluppgiften ska in att den ska göras.

Torsdag 22/3

Inte mycket nu heller, oftast den tråkigaste dagen där lite händer. Men kunde iallafall inte gå på VSF medlemsmöte.

Fredag 23/3

Var meningen att jag skulle spela Drinking Game på Tomtebo, men när jag kommer dit får jag höra att festen blivit inställd. Hade inte sett mejlet som skickats ut på morgonen, så då var det bara att spela några rundor ME:CCG med Martin för att sedan ta en promenad hem på en timma.

Glad blev man dock när man kom hem och upptäckte att Libby hade fest i köket med några av sina kursare från deras Svensk-kurs, strax efter det dök både Jimmie och Mats upp i köket så då blev det en riktigt bra fest till slut iallafall.

Lördag 24/3

Paltfest med ÖNN, lite seg start men till slut blev det en riktigt lyckad tillställning även om vi fick stå i kö på NH i 45 minuter för att brandlarmet gick som vanligt.

På NH röjde vi som vanligt.

Sen blev det, som vanligt nuförtiden, efterfest hos Mamma Helen. Var hemma någon gång efter 09 på söndag morgon.

Söndag 25/3

Bakis, bakis, bakis.... Men faktiskt den dag jag hade det mesta liv på jag vet inte hur länge.

Fick bara sova ca 5h eftersom jag var tvungen att stiga upp och gå över till Gröna Villan för att städa efter Paltfesten.
Sen tog jag, Anna och Jonny en promenad till Ålidhem eftersom Anna ville sällskap när hon skulle iväg och umgås hos några andra.
Det var trevligt, undrar om jag egentligen tagit en promenad med andra människor för promenerandets skull på hur många år som helst, sen hamnade jag och Jonny hos honom och spelad XBOX 360 i hur många timmar som helst, var hemma rätt sent.

Klart bra dag som man inte var antisocial, det går framåt. Heh.

Måndag 26/3 (Idag)

Inte mycket, tråkig dag. Skola och möte.
Fast det var iallafall en riktig het sommardag i mars (!), käkade min första mjukglass och då är det verkligen vår.
Människorna kommer ur sina idén och visar upp sig för omvärlden och vårkänslorna spirar.

Apropå det jag pratade tidigare om Introvert, är ibland en väldigt antisocial människa.
Vill umgås, men det känns så mycket skönare och lättare ibland att bara sitta framför datorn. Inte 
som att det är tråkigt eller jobbigt att umgås med andra, bara att det är rätt skönt att ta hand om sig 
själv rätt mycket, kan nog vara att man redan träffar hur många människor som helst varje dag så 
att man inte hinner få tid över för sig själv.
Men så går man och hälsar på andra och funderar på varför man hellre sitter hemma framför datorn, när det är så mycket roligare hos andra.

Vissa dagar är man folkskygg, nästan sociofob, andra... inte så mycket...

Dagens Citat: "Bullshit!" - Penn & Teller, Bullshit! (Kan vara att jag kollar på det just nu, om alla dessa kvacksalvare kring kärlek och sex. Framförallt "Män är från Mars, kvinnor är från Venus.")

Dagens Låt: Lill-Babs & He-Man Hunters - "Älskade Ängel" (Snarare låten för Lördagen 24/3)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback